Intro - mistä blogissa kysymys

Joskus kannattaa yrittää, epäonnistumisenkin uhalla…

29.12.2013, shapeofme

Tuli tossa aatonaattona tehtyä melko hyvä salitreeni. Tein pitkästä aikaa Wolfilla koko kropan ”via dolorosa”-reeniä. Edellinen moinen reeni tehtiin Tallinnassa (jos meni bloggaus aiheesta ohi ni tässä linkki http://shapeofme.blogaaja.fi/reenireissu-tallinnaan-eiku-bc-pro-pikkujoulut/ ) eikä se täysin sillon oo vertailukelpoinen muihin.

Mutta siis takaisin ”kotisalilla”. Ite reeni luisti hyvin ja vahvistui mutu joka Tallinnassa reenatessa oli jo että voimaa on tullut lisää, isompia hanttaleita jaksaa liikutella nätisti ja kontrolloidusti ja astetta enemmän muutenkin saa pistää ”höökiä” että tulee kunnon kova reeni. Mm. tempaus yhellä kädellä kahvakuulalla, mulla on ollut 8kg kuula- jonka nytkin otin ku epäilin että jaksanko kympillä. Ois pentele pitänyt kuitenkin ottaa se 10kg koska ”semikevyesti” tuli, tai no- ei kevyesti, tietenkään, mutta seuraavalla kerralla ehdottomasti isompi mollukka käyttöön. Ja oon oppinut heiluttelemaan sitä niin että se ei tee mojovaa mustelmaa käteen. Alussa se jotenkin siis ylösnostaessa pamahti ranteeseen ikävästi (kämmenet hikoo ni että kahva luistaa/pyörii kädessä) .  Sattuhan se mutta ei sen antanut reeniä haitata, ku kuitenkaan semmosta ”pahaa kipua ollut”..

”Reenipusu”
Aina roiskuu ku rapataan ja silleen :D.

Mutta niin reenin päätteeks innostuin sit kokeilemaan käsilläseisonnasta punnerrusta. Oli vahva luulo että en tasan saa liikutettua itteeni yhtään että joko ei liiku vaan yhtään tai sitten tuun ryminällä alas, niskoilleni. Mutta silläkin uhalla päätin kokeilla. Ja vóla! Joskus se näemmä kannattaa yrittää, epäonnistumisenkin uhalla. Kyllä se sieltä vaan tuli, paljon on viä matkaa siihen että sais päälaen lattiaan ja sieltä viä ylöskin ittensä punnerrettua. Mutta tosiaan yllätin itteni hyvin positiivisesti että jaksoin tonkin verran, ei se paljoo oo, mutta kuitenkin ihan selkeä punnerrusliike siinä tapahtuu.

Linkki käsilläseisonnasta punnerrukseen: https://www.dropbox.com/s/5479elc6kuek0ka/k%C3%A4ss%C3%A4ripunnerrus.mp4 😉 Tästä on hyvä jatkaa!

Meinaan ny ottaa ihan saliohjelmaan noita kässäripunnerruksia, kun se näemmä tuntuu onnistuvan kohtuu turvallisesti. Korvata esmeks pystypunnerruksia- kunhan ny saan tähän aamenen valmentajalta viä. Luulis et käy, samat lihaksethan siinä työskentelee, tää on vaan astetta monipuolisempaa viä. Ei tee pahaa varmaan vapariharjottelullekaan. Nää on tukevaa seinää vasten viä, katotaan jos joskus siä pysyis jopa ni että uskaltais punnerrella ilman.. maybe someday.

Tämmönen pieni yksittäinen ”jee”-fiilistely tähän väliin. :).

, ,


Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *