Intro - mistä blogissa kysymys

Markkureenejä ja ruokailuja…

26.11.2013, shapeofme

Kyse siis valmentajan vetämistä. Valmentajana toimii Metsälän Markku joten treenistä on tullut Markkutreeni tuttavallisemmin kutsuttuna. Herra on kyllä varsinainen sadisti ! 😀 Jokaista reeniä pelkää ja odottaa hurjasti, koska ne ovat ihan kamalia <3. Joka reenissä erilaista settiä ja kroppa saa semmosta shokkihoitoa että ei mitään rajaa. Ihan muushina kroppa joka kerran jälkeen!

Mulla oli eka Markkureeni muistaakseni lokakuun puolessa välissä. Sillon vuorossa oli selkää ja hauiksia. Ja voi pojat mikä selkäsauna olikaan! Tehtiin tsiljoona leuanvetoa eri versioina. Valkku nosteli jaloista mm. Ja sitten pullupseja monella monella eri oteleveydellä ja jalkojen paikkoja muuttelemalla. IKINÄ en oo varmaan saanut latseja niin kipeeks mitä ne oli seuravana päivänä, ja kipeyty vaan lisää. Viikon ne oli tosi au au. Sama homma päti haukkareihin, käsi ei mennyt koukkuun moneen päivään ilman tuskaa . Ihanaa! <3

Toinen Markkureeni oli jalkoja. Ja miäs vei jalat alta! Miljoona eri kehonpaino(!) kyykkyä ja kyllä kyllä se voi olla tosi rankkaa vaikka oman kehonpaino ei kuulosta paljolta. Mutta ynnätkääpä siihen vähän hyppimistä ja pomppimista … ni johan on raskasta! Hyvä että pääs pukkariin portaita ylös. Kävely autolla oli semmosta ”notkahtelua” ku tuntu että jalat lahoo alta. Pari seuraavaa päivää oli aivan helevettiä – kävelin ku mikäkin ankka ja jalat oli tosiaan rääkätty! Aivan mahtavaa!

Kolmas Markkureeni oli rintaa ja olkapäitä. Ja tehtii sitten ”Muutama” (sata…) punnerrusta. Mulla oli ollut joku pieni revähdys ilmeisesti(?) vasemmassa rinnassa ni vähän pelkäsin mitä tulee, mutt ahyvin se oli sitten kuitenkin elpynyt koska reeniä ei haitannut yhtään. Voin kertoo että esim. staattinen pito kässärien päällä röhnättäen on aika killeriä tisseille,sitä vaan romahtaa naama lattiaan ku ei pidä enää. Erittäin tehokas liike ! Pari seuraavaa päivää oli ”mielenkiintosta ajella autolla” .. niinku ”Onks pakko kääntää rattia jos ei taho? 😀

Tähän mennessä on menty sit jo ainakin toinen selkäsauna. On ne vaan mahtavia reenejä. Toiminnallisia, hapenottokykyä haastavia, räjähtävyyttä kehittäviä. Kaikkea mitä toivoa saattaa! Mä oon tähän hetkeen mennessä jo muutaman valkun käyny läpi ja voin sanoo käsi sydämmellä ja 100% rehellisesti että Markku on tähän mennessä paras! Suosittelen! Markun treenimetodit ovat erilaiset ja ainakin mulle sopivat kuin nyrkki silmään . Oon aiemmin yrittänyt painottaa että mulla on tää vaparitouhu tässä että salireenit ois bueno saada niinku ”tukevaks” ja että voimistelut sun mut hyppimiset ja pomppiset ON OTETTAVA huomioon – jo pelkästään palautumisen kannalta. Aika kuuroille korville on mennyt, tai siltä se on tuntunut. Kukaan ei oo aiemmin hiffannut ni hyvin ja ottanut huomioon  kuin mitä nyt. Mä olen super tyytyväinen! . Ok, annetaan tunnustusta vähän myös Yrjölän Noralle joka kyllä otti huomioon vaparia kisadieettiä suunnitellessa, kas kummaa, kun hällä itellä aika vahva vaparitausta kans.

Vaikka ollaan vasta mun turneen alussa, niin mulla on iso luotto tähän hommaan. Valmennustiimi on rautainen ja luotan 100%. Ja mitä itteeni tulee ni mulla on ennen kaikkea kova pää joten läpi mennään vaikka harmaan kiven! 😉 . Töitä on viä vähän helkutisti tekemättä, mutta so not… MÄ OON VALMIS tekemään niitä ja uskon että näillä reenimetodeilla ja syömisillä tulosta tulee. On tullut jo tähän mennessä- jopa mä ite huomaan sitä, vaikka sitä tunnetusti on vähän sokee itelleen.

Syömimsesti sen verran. Että mä en oo järin nipo ”ny offilla” ton suhteen. Ja oon tyytyväinen ettei valkkukaan oo. Syön tällä hetkellä kait ilmeiesesti kohtuu sopivan määrän. 2300kcal kieppeillä pyörii kalorit. Makrot suurinpiirtein 40/40/20. Kauheen nipo en oo ollu noista, kunhan nyt suurinpiirtein. Ja ruoka-aineet saa suurinpiirtein olla mitä ny ite sattuu halajaa, saa syyä vaikka herkkujakin kunhan ne sopii makroihin ja kaloreihin – mutta yllätys yllätys, ei oo tehnyt mieli ja jos tekee mieli ni äkkiä se ammutaan alas ajattelulla ”ettei halua tuhlata kaloreita” että mieluummin syö ihan oikeeta, täyttävää, ravitsevaa ruokaa. RUOKA <3

Tossa yhessä vaiheessa tiputettiin hetkellisestä kalsuja 2000kcal pintaan mutta se  oli vaan liian vähän – mulla tuntu olevan jatkuva nälkä ja olkapäät eritoten eivät palautuneet. Pieni winetys valmentajalle ja kaloreita päätettiin yhteistuumin nostaa takasin entiselle tasolle (tai ehkä snadisti vajaa) ja johan nälkä kaikkos ja puhti palas. Reenit kulki kyl ihan ok, mut tuntu olevan se ”terävin kärki” veke ja sai jotenkin tietosesti puskea itteensä enemmän = rasittavaa. Mä pusken itteeni kyl normaalistikin reeneissä epämukavuusalueelle, mutta tällä tarkotan semmotsa jatkuvaa ”itteensä piiskaamista” että ”keskitypä nyt!” , se ei oo kivaa. Aivot kärähtää tommosessa! Ei reeneissä kuulu jatkuvasti tarttee tehä jotain ajatteluduunia. Argh. Ei ainakaan tässä vaiheessa viä… kisadieetillä ehkä sitten… mut se aika eeeeei oo viä.

Nii tosiaan 2000kcal oli liian vähän koska kuitenkin neljä salikertaa viikkoon ja yhestä-kolmeen voikkaa ja viä thainyrkkily kun vaan suinkin pääsee . Siinä on ”jonninverran”hittiä olkapäille. Ja tätä nykyään on viä vapariharjoitukset vaparivalmentajan kanssa (tästä lisää myöhemmin 😉 ) jossa paljon olkapäitä rasittavia liikkeitä. Oli vaan yksinkertaisesti liikaa. Ku yhen reenin sain päätökseen ni ku seuraava jo puski ni oli olat viä ni kipeet ettei kättä kärsinyt nostaa. Ei hyvä. Mutta tosiaan tää korjaantu samantien ku sain lisää ruokaa koneeseen.

Oon kyl silleen ihan tyytyväinen että saan syödä. Vaikka monet tiimiläiset dieettailee nyt, osa jo kisoihin, ni välistä tulee fiilis että oon ”jokinorsu fitnessmisujen keskellä”. Mutta sitten pitää vaa muistaa oma tilanne ja oma tavote, dieetin aika ei oo viä. Ja kuten jo totesin ni nää kalorit tuntuu olevan aika presiis, ei tässä pitäis läsähtämään päästä. Vaikka toi ”pelastusrengas” tossa lanteilla viä höllyykin :/ 😀

Mutta summasummarum:

Mahtavaa kun reenit luistaa ja yleisfiilis on melko muikea! Katotaan mihin tässä viä joudutaan…


Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *