Intro - mistä blogissa kysymys

Vuosi 2013 lukuina…

13.01.2014, shapeofme

… päätin tossa jo vuoden vaihteessa et kirjotan sen romaaniyhteenvedon viime vuodesta ja sitten kuvapäivitys ja viä lukupäivitys. Ni tässä on viä tätä lukupäivitystä. Koittakaa kestää :D. Kohta mä siirryn tän vuoden puolelle kirjotuksissani…. seuraavassa kirjotuksessa 😉

Mutta nyt hetkeks viä katse menneisyyteen.

VUOSI 2013 LUKUINA:


….tärkeimmät ”etapit” lienevät nämä:

* 02/2013 Uusi työ

* 03/2013. BodyCamp Ladypower with Team Kalorilaskuri

* 09/013 BodyCamp PRO Team

… jotka ovat eniten muovanneet mua ja mun elämää – tähän nykyiseen muotoonsa. Näin mahdollisimman yksinkertaistettuna.

Tää kirjotus postaus ny lähinnä käsittelee näitä (kolmea) InBody-mittauksia, jotka olen menneen vuoden aikana ottanut. Tammikuussa, lokakuussa ja joulukuussa. Mukana myös omia mittailuja mittaunauhalla ja tietysti vaakalukemia 😛 . Eipä nainen kai koskaan pääse totaalisesti eroon siitä kapistuksesta, vaikka varsinkin näissä ”bodytouhuissa” on melko turha kapistus. Mutta noh, antaahan se jotain suuntaa – ja yhdistettynä mittaunauhaan, vertailukuviin ja kehonkoostumismittauksiin on ihan jees lisä ja passeli väline – yksinään itse pirun keksintö.

Mutta pitemmittä puheitta.

Lähtötilanne ”uuteen elämään” ja

INBODY-kehonkoostumismittauksen tuloksia
TAMMIKUU 2013:

Ja sama suomeksi:

Paino: 65,5 kg (normaali 48,5-65,7)

Lihasmassa: 23,2 kg (normaali 21,7-26,6)

Rasvamassa: 23,0 kg (normaali 11,4-18,3)

Rasvaprosentti: 35,2 % (normaali 18,0-28,0)

Vyötärö-lantiosuhde: 0,89 (normaali 0,75-0,85)

Oikea käsi: 2,00 kg

Vasen käsi: 1,97 kg

Keskivartalo: 18,9 kg

Oikea jalka: 6,61 kg

Vasen jalka: 6,62 kg

+

Luumassa 2,52

Koomakoomakulutus*: 1287 kcal

Tavoitepaino: 57,1 kg

Painokontrolli: -8,4 kg

Rasvakontrolli: -9,9 kg

Lihaskontrolli: +1,5 kg

Fitness indeksi: 69 pst

Ravitsemustila: proteiinit – normaali, mineraalit – normaali, rasva -yli

Painonhallinta: paino – normaali, lihakset– normaali, rasva – yli

Painodiagnoosi: painoindeksi – normaali, rasvaprosentti – huomattavasti yli, vyötärö-lantiosuhde – huomattavasti yli

Kehon tasapaino: ylävartalo – tasapainossa, alavartalo – tasapainossa, ylävartalo/alavartalo – tasapainossa

Kehon rakenne: yläkeho –  normaali, alakeho – normaali, lihakset – heikko

Terveysarvio: kehon nesteet – normaali, nesteindeksi — normaali, elintavat –  normaali

*) se määrä kcal joka kulutetaan tekemällä ei yhtään mitään, eli peruselintoiminnot vain – ei muuta.

Mittoja kotikutoisesti mittanauhalla LadyPowerin alkaessa
MAALISKUU 2013:

Paino: 60,8 kg

Vyötärö: 73 cm

Maha: 79 cm

Lantio: 101,5 cm

Reisi (vasen): 61 cm

Reisi (oikea):

Hartia: 48 cm

Rinta: 91,5 cm

Hauis:

Pohje:

HUHTIKUU 2013:

Paino: 62,0 kg

Vyötärö: 71 cm

Maha: 86,5 cm

Lantio: 94 cm

Reisi (vasen): 60 cm

Reisi (oikea): 60 cm

Hartia: 50 cm

Rinta: 88 cm

Hauis: 31 cm

Pohje: 39,5 cm

TOUKOKUU #1 2013:

Paino: 60,7 kg

Vyötärö: 70 cm

Maha: 85 cm

Lantio: 92 cm

Reisi (vasen): 57 cm

Reisi (oikea): 57,5 cm

Hartia: 50 cm

Rinta: 88 cm

Hauis: 31cm 

Pohje: 38,5 cm

TOUKOKUU #2 2013:

Paino: 59,8 kg

Vyötärö: 69 cm

Maha: 81 cm

Lantio: 92 cm

Reisi (vasen): 56,5 cm

Reisi (oikea): 57,0 cm

Hartia: 51 cm

Rinta: 87 cm

Hauis: 31cm 

Pohje: 38,5 cm

KESÄKUU #1 2013:

Paino: 61,0 kg

Vyötärö: 70 cm

Maha: 85 cm

Lantio: 91 cm

Reisi (vasen): 56,0 cm

Reisi (oikea): 57,0 cm

Hartia: 51 cm

Rinta: 86 cm

Hauis: 30,5 cm 

Pohje: 38,0 cm

KESÄKUU #2 2013:

Paino: 60,4 kg

Vyötärö: 70 cm

Maha: 85 cm

Lantio: 90 cm

Reisi (vasen): 56,5 cm

Reisi (oikea): 57,0 cm

Hartia: 51 cm

Rinta: 88 cm

Hauis: 31,0 cm 

Pohje: 38,0 cm

HEINÄKUU 2013:

SYYSKUU 2013:

Paino: 61,0 kg

Vyötärö: 69,5 cm

Maha: 84 cm

Lantio: 91 cm

Reisi (vasen): 57,0 cm

Reisi (oikea): 57,0 cm

Hartia: 51 cm

Rinta: 86 cm

Hauis: 30,5 cm 

Pohje: 38,0 cm

SYYSKUU 2013:

BC PRO-taipaleen alku

Paino: 63,9 kg

Vyötärö: 72,0 cm

Maha: 84 cm

Lantio: 94 cm

Reisi (vasen): 60, cm

Reisi (oikea): 59,0 cm

Hartia: 52 cm

Rinta: 87 cm

Hauis: 30,5 cm 

Pohje: 38,0 cm

INBODY-kehonkoostumismittauksen tuloksia
LOKAKUU 2013:

Ja sama suomeksi: [hakasulkeissa edellinen mittaus tammikuulta]

Paino: 66,10 kg [65,5 kg]  (normaali 48,5-65,7)  ————> +0,6 kg

Lihasmassa: 26,0 kg [23,2] kg (normaali 21,7-26,6) ————> +2,8 kg 🙂

Rasvamassa:  19,5 kg  [23,0 kg] (normaali 11,4-18,3) ————> -3,5 kg 🙂

Rasvaprosentti: 29,5%  [35,2 %] (normaali 18,0-28,0) ————> -5,7 % 🙂

Vyötärö-lantiosuhde: 0,87  [0,89] (normaali 0,75-0,85) ————> -0,02 🙂

Oikea käsi:  2,49 kg [2,00 kg] ————> + 0,49 kg 🙂

Vasen käsi: 2,51 kg  [1,97 kg] ————> +0,54 kg 🙂

Keskivartalo:  21,5 kg [18,9 kg] ————> +2,6 kg 🙂

Oikea jalka: 6,86 kg  [6,61 kg] ————> +0,25 kg 🙂

Vasen jalka:  6,92 kg [6,62 kg] ————> + 0,30 kg 🙂

+

Luumassa:  2,65 [2,52] ————> +0,13

Koomakoomakulutus*:  1376 kcal [1287 kcal] ————>  +86 kcal 🙂

Tavoitepaino: 60,5 kg  [57,1 kg] ————> +3,4 kg 🙂

Painokontrolli: -5,6 kg  [-8,4 kg] ————> -2,8 kg 🙂

Rasvakontrolli: -5,6 kg  [-9,9 kg] ————> -4,3 kg 🙂

Lihaskontrolli:  0,0 kg [+1,5 kg] ————> +1,5 kg 🙂

Fitness indeksi: 77 [69 pst] ————> +8 pst.

Ravitsemustila: proteiinit – normaali, mineraalit – normaali, rasva -yli
[proteiinit
– normaali, mineraalit – normaali, rasva -yli] ————> ei muutosta

Painonhallinta: paino – yli, lihakset– normaali, rasva – yli
[paino – normaali, lihakset– normaali, rasva – yli] ————> paino pompsahtanut yli, muuten samat

Painodiagnoosi: painoindeksi – normaali, rasvaprosentti –  yli, vyötärö-lantiosuhde –  yli
[painoindeksi – normaali, rasvaprosentti – huomattavasti yli, vyötärö-lantiosuhde – huomattavasti yli] ————> rasvaprosentti tippunut ”huomattavasti yli”stä ”yli”in ja  vyötärö-lantiosuhde tullut alas ”huomattavasti yli”stä ”yli”:in. 🙂

Kehon tasapainoylävartalo – tasapainossa, alavartalo – tasapainossa, ylävartalo/alavartalo – lievä epätasapaino
[ylävartalo – tasapainossa, alavartalo – tasapainossa, ylävartalo/alavartalo – tasapainossa] ————> muuten samat, paitti ylävartalo/alavartalo tasapaino on keikahtanut ”lievän epätasapainon” puolelle

Kehon rakenne: yläkeho –  hyvä, alakeho – normaali, lihakset – normaali
[yläkeho –  normaali, alakeho – normaali, lihakset – heikko] ————> yläkeho ”normaalista” ”hyvään” ja lihakset ”heikoista” ”normaaleiksi” 🙂

Terveysarvio: kehon nesteet – normaali, nesteindeksi — normaali, elintavat –  normaali
[kehon nesteet – normaali, nesteindeksi — normaali, elintavat –  normaali] ————> ei muutoksia

*) se määrä kcal joka kulutetaan tekemällä ei yhtään mitään, eli peruselintoiminnot vain – ei muuta.

MARRASKUU #1 2013:

Paino: 63,4 kg

Vyötärö: 72,0 cm

Maha: 84 cm

Lantio: 94 cm

Reisi (vasen): 60,5 cm

Reisi (oikea): 60,50 cm

Hartia: 52 cm

Rinta: 88 cm

Hauis: 31,0 cm 

Pohje: 38,5 cm

MARRASKUU #2 2013:

Paino: 63,5 kg

Vyötärö: 72,0 cm

Maha: 84 cm

Lantio: 93 cm

Reisi (vasen): 60,0 cm

Reisi (oikea): 60,0 cm

Hartia: 52 cm

Rinta: 89 cm

Hauis: 31,0 cm 

Pohje: 39,0 cm

JOULUKUU 2013:

INBODY-mittaus JOULUKUU 2013

Ja sama suomeksi: [hakasulkeissa edelliset mittaukset; ekana lokakuinen, tokana tammikuinen] ————> edelliseen mittaukseen

Paino: 63,6 kg [66,10 kg [65,5 kg]  (normaali 48,5-65,7)  ————> -2,5 kg 🙂

Lihasmassa: 25,9 kg  [26,0 kg [23,2] kg (normaali 21,7-26,6) ————> -0,1 kg

Rasvamassa: 16,7 kg  [19,5 kg  [23,0 kg] (normaali 11,4-18,3) ————> -2,8 kg 🙂

Rasvaprosentti: 26,2 %  [29,5%  [35,2 %] (normaali 18,0-28,0) ————> -3,3 % 🙂

Vyötärö-lantiosuhde: 0,85  [0,87  [0,89] (normaali 0,75-0,85) ————> -0,02 🙂

Oikea käsi: 2,49 kg  [2,49 kg [2,00 kg] ————> + -0 kg

Vasen käsi: 2,46 kg [2,51 kg  [1,97 kg] ————> -0,05 kg

Keskivartalo:  21,1 kg [21,5 kg [18,9 kg] ————> -0,4 kg

Oikea jalka: 6,91 kg  [6,86 kg  [6,61 kg] ————> +0,05 kg 🙂

Vasen jalka:  6,92 kg  [6,92 kg [6,62 kg] ————> + -0 kg

+

Luumassa: 2,67  [2,65 [2,52] ————> +0,02 🙂

Koomakoomakulutus*: 1384 kcal  [1376 kcal [1287 kcal] ————>  +8 kcal

Tavoitepaino: 61,0 kg  [60,5 kg  [57,1 kg] ————> 0,5 kg

Painokontrolli: -2,6 kg  [-5,6 kg  [-8,4 kg] ————> -3 kg 🙂

Rasvakontrolli: -2,6 kg [-5,6 kg  [-9,9 kg] ————> -3 kg 🙂

Lihaskontrolli: 0,0 kg   [0,0 kg [+1,5 kg] ————> +0,0 kg

Fitness indeksi: 80  [77 [69 pst] ————> +3 pst.

Ravitsemustila: proteiinit – normaali, mineraalit – normaali, rasva -normaali
[proteiinit – normaali, mineraalit – normaali, rasva -yli
[proteiinit
– normaali, mineraalit – normaali, rasva -yli] ————> rasva ”yli”stä ”normaaliksi” 🙂

Painonhallinta: paino – normaali, lihakset– normaali, rasva – normaali
[paino – yli, lihakset– normaali, rasva – yli
[paino – normaali, lihakset– normaali, rasva – yli] ————> paino ”yli”stä ”normaaliksi”, samoin kuin rasva 🙂

Painodiagnoosi: painoindeksi – normaali, rasvaprosentti –  normaali, vyötärö-lantiosuhde –  yli
[painoindeksi
– normaali, rasvaprosentti –  yli, vyötärö-lantiosuhde –  yli
[painoindeksi – normaali, rasvaprosentti – huomattavasti yli, vyötärö-lantiosuhde – huomattavasti yli] ————> rasvaprosentti ”yli”stä ”normaaliksi”. 🙂

Kehon tasapainoylävartalo – tasapainossa, alavartalo – tasapainossa, ylävartalo/alavartalo – lievä epätasapaino
[ylävartalo – tasapainossa, alavartalo – tasapainossa, ylävartalo/alavartalo – lievä epätasapaino
[ylävartalo – tasapainossa, alavartalo – tasapainossa, ylävartalo/alavartalo – tasapainossa] ————> ei muutosta

Kehon rakenne: yläkeho –  hyvä, alakeho – normaali, lihakset – normaali
[yläkeho –  hyvä, alakeho – normaali, lihakset – normaali
[yläkeho –  normaali, alakeho – normaali, lihakset – heikko] ————> ei muutosta

Terveysarvio: kehon nesteet – normaali, nesteindeksi — normaali, elintavat –  normaali
[kehon nesteet – normaali, nesteindeksi — normaali, elintavat –  normaali
[kehon nesteet – normaali, nesteindeksi — normaali, elintavat –  normaali] ————> ei muutoksia

*) se määrä kcal joka kulutetaan tekemällä ei yhtään mitään, eli peruselintoiminnot vain – ei muuta.

Siinä oli sitten vähän lukuja menneeltä vuodelta. Muutosta on tapahtunut kropassa. Oon löytänyt mun pienet lihakseni uudestaan, vähän saanut lisääkin :). Myös rasva on tirissyt. Tästä on hyvä lähtee rakentamaan vuottan 2014 ja uutta ehompaa kroppaa.

OIKEIN HYVÄÄ ALKANUTTA VUOTTA 2014!

Tänään posettelua- ja kävelyä @ Wolf by our dear coach väännetään_rautakangista_ja_jääkiekkoilija/rekkamieskävelijöistä_upeita_fitnesskissoja- Alona . Täähän alkaa sujumaan…


Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *